Κάποτε στη... Ρώμη!!!

Γεια σας κορίτσια!!!

Είπα να κάνω ένα ποστ για το ταξίδι που έκανα πριν λίγες μέρες στη Ρώμη!

Αν έπρεπε, λοιπόν, να περιγράψω με λίγα λόγια τη Ρώμη θα έλεγα πως είναι ένα ζωντανό μουσείο της ιστορίας από τους ρωμαϊκούς χρόνους μέχρι σήμερα.
Ευτυχώς, δε χρειάζεται να περιοριστώ σε τόσο λίγες λέξεις!!!

Στη Ρώμη θα θαυμάσετε κτίρια -ή υπολείμματα κτιρίων- που αναβλύζουν τη δόξα της Αρχαίας Ρώμης, δίπλα σε αυτά παλαιοχριστιανικής εποχής, Αναγεννησιακά παλάτια, μπαρόκ συντριβάνια και υπέροχα μουσεία.
Αλλά υπάρχουν επίσης και υπέροχες λιθόστρωτες γειτονιές βγαλμένες από παραμύθι που θα βρείτε υπέροχες trattorias, gelaterias και cafes για τις οποίες αξίζει να είναι υπερήφανη αυτή η πόλη, όπως και για τις υπέροχες πλατείες που της συναντά κανείς παντού!

Είναι μια πόλη που σφύζει από τουρίστες και ζωή ακόμη και τον Φεβρουάριο και δικαίως την αποκαλούν Αιώνια Πόλη!

Αν σκέφτεστε να την επισκεφθείτε, θα σας πρότεινα μόλις φτάσετε να βγάλετε ένα εισιτήριο για τις δημόσιες συγκοινωνίες ανάλογα με τις ημέρες που θα καθίσετε (για μια μέρα: 6 ευρώ, για τρεις μέρες:16,50 ευρώ, για μια εβδομάδα: 24 ευρώ) γιατί συμφέρει και ισχύει για όλα τα μέσα.

Εμείς παρόλο που φτάσαμε νωρίς το πρωί, είχαμε ξενυχτίσει την προηγούμενη όποτε πήγαμε στο ξενοδοχείο, κοιμηθήκαμε 6 ώρες κι έπειτα βγήκαμε για την πρώτη μας βόλτα.

Στάση πρώτη: Fontana di Trevi

Fontana di Trevi
Αυτό το πανέμορφο και τεράστιο (26μ Υ, 49μ Π) μπαρόκ συντριβάνι ολοκληρώθηκε το 1762, με τον Ωκεανό (την αρχαιότερη θαλάσσια θεότητα της ελληνικής μυθολογίας) να δεσπόζει στο κέντρο του και από τότε συγκεντρώνει πλήθος κόσμου. Φεύγοντας ρίξαμε κι από ένα κέρμα για να είναι σίγουρο πως κάποτε θα επιστρέψουμε στη Ρώμη!

Στάση δεύτερη: Φαγητό και παγωτό

Στην περιοχή γύρω απ' την Fontana di Trevi υπάρχουν υπέροχα εστιατόρια (και πάρα πολλά "τουριστικά" εστιατόρια φυσικά)  και gelaterias που δε ξέρεις τι παγωτό να πρωτοδιαλέξεις.
Σας συστήνω ανεπιφύλακτα το Sora Lucia, ένα μικρό οικογενειακό εστιατόριο με πεντανόστιμο ρωμαϊκό φαγητό (Via della Panetteria,12).

Στάση τρίτη: Piazza di Spagna

Αφού φάγαμε και ήπιαμε, είπαμε να περπατήσουμε λιγάκι και έτσι φτάσαμε στην Piazza del Popolo (μια πολύ μεγάλη πλατεία με έναν αιγυπτιακό οβελίσκο στο κέντρο), περπατήσαμε την Via del Corso (κάτι σαν τη δικιά μας Ερμού φανταστείτε), στρίψαμε στην Via Condotti και από εκεί καταλήξαμε στη Scalinata (Spanish Steps).

Spanish Steps
Αυτή η πολύ φαρδιά σκάλα με τα 138 σκαλιά ενώνει την Piazza di Spagna με την γαλλική εκκλησία Trinita dei Monti.  Εκεί θα συναντήσετε και όλους τους μεγάλους οίκους μόδας με τις απίστευτες βιτρίνες τους, το Antico Caffe Greco (από το 1760) που βέβαια ένας καφές έχει 8 ευρώ και φυσικά πολύ πολύ κόσμο!

Στάση τέταρτη: Κολοσσαίο, Ρωμαϊκή Αγορά, Vittoriano

Προσωπικά, πριν ψάξω πληροφορίες για το τι πρέπει να δούμε στη Ρώμη, το μόνο που ήξερα πως έπρεπε να επισκεφθώ ήταν η Piazza di Spagna, το Κολοσσαίο και η Καπέλα Σιξτίνα.

Δε γινόταν λοιπόν να μην πάμε να δούμε το Κολοσσαίο από κοντά (το είχαμε δει κι απ' το λεωφορείο στη διαδρομή αεροδρόμιο-ξενοδοχείο) που στέκει εκεί από το 80μ.Χ. και μας θυμίζει τη δύναμη αλλά και την βαρβαρότητα των Αρχαίων Ρωμαίων.

Colosseum

Δίπλα στο Κολοσσαίο βρίσκεται η Αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά (ό,τι έχει απομείνει τέλος πάντων!)

Ρωμαϊκή Αγορά

Και αν περπατήσετε λιγάκι, θα βρείτε μπροστά σας το επιβλητικότατο Altare della Patria (αλλιώς II Vittoriano).

II Vittoriano

Έχει 70μ. ύψος και 135μ. πλάτος, χτίστηκε προς τιμήν του πρώτου βασιλιά της ενωμένης Ιταλίας Vittorio Emanuele II και φιλοξενεί τον Τάφο του Άγνωστου Στρατιώτη. Δεν είναι αρχαίο κτίριο, ολοκληρώθηκε μόλις το 1925, αλλά παραμένει αξιοθαύμαστο!

Με 7 ευρώ, μπορείτε να επισκεφθείτε την ταράτσα του μνημείου και η αλήθεια είναι πως η πανοραμική θέα της πόλης από εκεί είναι συγκλονιστική!

Στάση πέμπτη: Βατικανό

Η πόλη του Βατικανό είναι πολύ εύκολο να την επισκεφθεί κανείς (εμείς πήγαμε δύο φορές, μια με το μετρό και μια με το λεωφορείο).
Εκεί είδαμε την περίφημη Βασιλική του Αγίου Πέτρου με την τεράστια πλατεία της που στολίζεται από δύο συντριβάνια και έναν οβελίσκο. Το Μουσείο του Βατικανό και φυσικά την Καπέλα Σιξτίνα.
Είναι τόσα αυτά που έχει να δει κανείς που χρειάζεστε τουλάχιστον μισή μέρα.

St Peter's Basilica

St Peter's Square

Στάση έκτη: Piazza della Repubblica

Η συγκεκριμένη πλατεία βρίσκεται πολύ κοντά στον κεντρικό σταθμό Termini και την στολίζει η Κρήνη των Ναϊάδων (Fontana delle Naiadi).

Fontana delle Naiadi
Σίγουρα, η Ρώμη έχει πολύ πιο όμορφα μνημεία να δει κανείς αλλά δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω αυτή τη πλατεία γιατί ακριβώς απέναντί της υπάρχει το Space Moderno Cinema όπου είχαμε την τύχη να δούμε τoν Richard Gere!!!

Παρευρέθηκε στην επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας Arbitrage στην Ρώμη - παρεμπιπτόντως, η ταινία είναι πολύ ωραία- μαζί με πολλούς Ιταλούς ηθοποιούς και εμείς απλώς έτυχε να περνάμε από ΄κει!

Στάση έβδομη: Pantheon & Piazza Navona

Το Πάνθεον είναι το καλύτερα διατηρημένο κτίριο της αρχαίας Ρώμης. Δεν μπήκαμε μέσα γιατί πήγαμε αργά και κλείνει στις 7 μ.μ., αλλά έχει υπέροχα μαγαζιά για φαγητό και κρασί στη γύρω περιοχή κ αυτά τα τιμήσαμε!!!

Pantheon

Και ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει η μέρα είναι μια βόλτα στην πολύβουη Piazza Navona (δυστυχώς, έχω βγάλει μόνο βίντεο και δεν έχω φώτο να σας δείξω), με τα υπέροχα συντριβάνια και τους πλανόδιους ζωγράφους,  που είναι τόπος συνάντησης των ντόπιων αλλά και τουριστών.

Στάση όγδοη: Castel Sant'Angelo

Πολύ όμορφο είναι και το κάστρο του Sant'Angelo που βρίσκεται πολύ κοντά στο Βατικανό και πλέον λειτουργεί σαν μουσείο με είσοδο 10,50 ευρώ.
Έχει μια πολύ όμορφη ιστορία, είναι αρκετά μεγάλο, σε γυρνά πίσω στο χρόνο και νομίζεις πως από κάπου θα ξεπηδήσουν ιππότες!
Έχει υπέροχη θέα και προς την Βασιλική του Αγίου Πέτρου αλλά και προς τον ποταμό Tίβερη.

Στάση ένατη: San Giovanni Laterno & San Pietro in Vincoli

Οι πολύ εντυπωσιακές αυτές εκκλησίες φιλοξενούν πραγματικά αριστουργήματα τέχνης. Η βασιλική του Αγίου Πέτρου in Vincoli δε, φιλοξενεί το διάσημο άγαλμα του Μωυσή δια χειρός Μιχαήλ Άγγελου και τις φερόμενες ως Αλυσίδες του Αγίου Πέτρου.

Το άγαλμα του Μωυσή

San Giovanni Laterno

Στάση δέκατη: Shopping!!!

Όσον αφορά στα ψώνια τώρα, η Ρώμη έχει απίστευτη αγορά και για όλα τα βαλάντια!
Όπως έγραψα και παραπάνω μια βόλτα στην Via del Corso και Via Condotti επιβάλλεται!
Εμείς πήγαμε και στο εκπτωτικό χωριό Castel Romano Designer Outlet και βρήκαμε πολύ ωραία πράγματα και σε πολύ καλές τιμές, σκεφτείτε πως είχε τζιν Diesel με 19,90 και ήταν από αρκετά πρόσφατες κολεξιόν.

Για καλλυντικά είναι πολύ ωραία τα ιταλικά καταστήματα ΚΙΚΟ, τα πολυκαταστήματα Coin όπου θα βρείτε όλες τις μάρκες καλλυντικών, τα La Gardenia και φυσικά τα γνωστά μας Sephora και MAC. Επίσης, υπάρχουν και καταστήματα LUSH αλλά δυστυχώς αυτό το έμαθα αφού επέστρεψα...

Αυτά και ελπίζω να μην σας κούρασα με το τεράστιο post!!!