Tahini Souffle Dessert | Γλυκό Σουφλέ Ταχίνι





Σας είχα υποσχεθεί από τότε που το δοκίμασα πρώτη φορά Σουφλέ Ταχίνι στην Κωνσταντινούπολη πως θα επιχειρούσα να το φτιάξω κι εγώ και voila!!!

Δυσκολεύτηκα να βρω τη συνταγή γιατί υπήρχε μόνο σε τουρκικά sites/blogs και η μετάφραση του Google, παρότι ήταν πολύ βοηθητική, κάνει τη μετάφραση λέξη-λέξη και στην εκτέλεση της συνταγής δεν μπορούσα να βγάλω άκρη! Με λίγη υπομονή όμως τα κατάφερα!

Παρότι δεν είμαι γλυκατζού, αυτό το γλυκό μου αρέσει πάρα πολύ (μέσα σε 2 μέρες έχω φάει τρία μπολάκια)! Να φανταστείτε πως μέχρι πριν λίγους μήνες δεν είχα δοκιμάσει ποτέ ταχίνι και τώρα είμαι από τις μεγαλύτερες fans του! Ήμουν προκατειλημμένη με το ταχίνι επειδή με αυτό φτιάχνεται ο χαλβάς και ο χαλβάς δεν μου αρέσει καθόλου, οπότε είχε μπει στη "μαύρη λίστα". Μέχρι που τον Ιανουάριο που μου παρουσιάστηκε δυσκατάποση και πόνος στο λαιμό λόγω των ακτινοβολιών ο γιατρός μου μου συνέστησε ταχίνι με μέλι 2 φορές την ημέρα (μια κουταλιά από το κάθε ένα) και έκανε θαύματα!

Από τότε όποτε θέλω να φάω κάτι γλυκό τρώω αυτό (είναι σαν να τρως παστέλι λιωμένο!) και φυσικά το συστήνω και σε όποιον έχει πονόλαιμο!

Πάμε όμως να δούμε τα υλικά που θα χρειαστούμε για να φτιάξουμε το σουφλέ.


(Για 10 μερίδες)


  • 125γρ. βούτυρο
  • 75γρ. ταχίνι
  • 75γρ. μέλι
  • 100γρ. ζάχαρη
  • 4 αυγά ολόκληρα
  • 2 κρόκους αυγού
  • 90γρ. αλέυρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 κ.γ. baking powder 


Επειδή αυτό είναι ένα γλυκό που πρέπει να καταναλωθεί άμεσα, αυτό που έκανα εγώ ήταν να διαιρέσω όλες τις ποσότητες των υλικών στη μέση για να φτιάξω 5 μερίδες.

Την 1η φορά

Την 2η φορά

Το σουφλέ στο Safi Meyhane

Τα λάθη που έκανα:

  1. Έβαλα τα μπολάκια σε πολύ χοντρό ταψί με αποτέλεσμα να μην διαχέεται η θερμότητα σωστά και τα souffle μου να μην φουσκώσουν όπως έπρεπε (το διόρθωσα σήμερα που έφτιαξα ξανά souffle ταχίνι). Προτιμήστε μια λαμαρίνα ή ένα λεπτό μεταλλικό ταψί.Δεν "έκατσαν" απλά δεν φούσκωσαν όπως έπρεπε. Φαίνεται η διαφορά στις φωτογραφίες νομίζω!!! 
  2. Δεν γέμισα τα μπολάκια μέχρι επάνω κι έτσι το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που όλοι έχουμε στο μυαλό μας όταν σκεφτόμαστε σουφλέ. Κι όχι, αυτό δεν το διόρθωσα ούτε σήμερα γιατί σκοπός μου ήταν να το σερβίρω όπως μας το είχαν σερβίρει στο Safi Meyhane, αναποδογυρισμένο δηλαδή -σαν ταχίνι λάβα κέικ- και φοβόμουν πως αν το αφήσω να ξεχειλίσει όπως κάνουμε με τα σουφλέ κάτι τέτοιο δεν θα είναι εφικτό. Την επόμενη φορά όμως θα το κάνω έτσι και θα βάλω και φωτογραφία εδώ να το δείτε.

Επίσης, να σας πω πως:

  1.  Την πρώτη φορά (αυτή που είδατε και στο βίντεο) χρησιμοποίησα ζάχαρη muscovado super fine και έτσι το χρώμα ήταν πιο σκούρο. Την δεύτερη φορά έβαλα λευκή ζάχαρη για να δω την διαφορά. Ψηφίζω muscovado γιατί είναι ανεπεξέργαστη και δίνει κι ωραίο άρωμα!!!
  2. Μου είχε τελειώσει το εκχύλισμα βανίλιας γι' αυτό και δεν έβαλα, αν είχα θα έβαζα σίγουρα 2 κουταλάκια του γλυκού.
  3. Η συνταγή που βρήκα -από έναν Τούρκο "τηλε-μάγειρα"- δεν έλεγε να κάνουμε μαρέγκα και τους κρόκους να τους χτυπήσουμε μαζί με όλα τα άλλα υλικά και στη συνέχεια απαλά όλα μαζί όπως κάνουμε συνήθως στα σουφλέ, αλλά νομίζω πως την επόμενη φορά θα το κάνω έτσι να δω τι προτιμώ.
  4. Η κανέλα ταιριάζει υπέροχα με τη γεύση του ταχινιού. 
  5. Είναι ωραίο γλυκό κι από μόνο του αλλά με τη συνοδεία παγωτού ή χτυπημένης κρέμας γάλακτος απογειώνεται!

Ένα είναι το μόνο σίγουρο, όπως κι αν αποφασίσετε να το φτιάξετε το αποτέλεσμα θα σας ξετρελάνει!!!

Καλή επιτυχία και καλή όρεξη!





Leave a Comment

  1. ΑΧ αυτες οι συνταγες σου!
    Μπραβο σου!
    δεν χορταινω να τις βλεπω-διαβαζω!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πάρα πολύ καλή!!!!το έκανα και εγώ!

      Delete